Magyar borokat népszerűsítő kampány indul az Egyesült Államokban a július végén vagy augusztusban - jelentette ki George Pataki, New York állam volt kormányzója kedden Badacsonyban, a Laposa-pincészetnél tartott sajtótájékoztatóján.
A politikus hangsúlyozta, hogy tárgyalnak az amerikai-magyar főkonzulátussal a magyar borok egyesült államokbeli bevezetésének stratégiájáról. George Pataki szerint a magyar borok minősége különlegesen jó, ám sajnos nem ismerik külföldön.
Lehetőleg három kategóriában kell bevezetni a magyar borokat az amerikai piacra: a csúcsborok, a közép-, valamint az olcsó kategóriájúak között, és versenyképessé kell tenni őket a világ többi borával - hangsúlyozta George Pataki. Amíg Magyarországnak nincs üzleti stratégiája, és nem exportál borokat a világ első befogadó piacára, addig nem kerül rá erre a "piaci térképre" - emelte ki. A volt kormányzó elmondta, hogy a tokaji bort kedveli, de finomnak tartja a badacsonyit is.
Monika Ellinggel, az amerikai Foundations Marketing Group elnöke elmondta, hogy már február óta tárgyalnak a magyar borászatokkal, s pályáznak uniós támogatás elnyerésére is. Tájékoztatása szerint valamennyi magyar borászati régióban élénk az érdeklődés az amerikai piacon való értékesítés iránt, külön megemlítette a tokaji, a szekszárdi, a villányi és a badacsonyi borvidéket.