Ingyenes pincészet, borászat bemutatási lehetőség az oldalon! ...tovább
.:  Nyitólap   .:.   Pincészetek   .:.   Fórum   :.
Keresés
hírek, borvidékek és pincészeteik között
Borvásár
közel 1000 féle minőségi magyar bor az Esszencia Borszaküzlet kínálatában

Kiemelt ajánlataink

Egyesültek a soproni kékfrankosok

    - Katics Gergely, 2010. március 11. -


Egyedülálló módon folytatják boraik népszerűsítését a jövőben a Soproni borvidék borászai és bormarketingesei. A soproni pincészetek közösségi összetartozásuk megkoronázásaként önálló közös vállalkozásba fogtak, megalapították a Soproni Kékfrankos Kft-t, Magyarország első közösségi borkereskedelmi cégét.

"A Soproni Kékfrankos Kft. 2010. március 9-től indítjuk útjára, hogy a klasszikus értelemben vett bor kis- és nagykereskedelmi tevékenység által a soproni borok piaci pozícióit erősítsük és lehetőség szerint fejlesszük" - közölte a vállalkozás induló sajtótájékoztatóján Taschner Kurt borász, a Kft. ügyvezetője. Összetartozásuk és közös szándékaik megerősítéseképp a közel húsz alapító a rendezvényen ünnepélyes keretek között szindikátusi nyilatkozat írt alá, amelyben rögzítették legfőbb céljukat, hogy a Soproni borvidék borai minél több borkedvelőhöz jussanak el itthon és külföldön.
A cég különlegessége, hogy a nyereségorientált vállalkozás tulajdonosai nonprofit szervezetek: a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. és a Soproni Borút Egyesület. E közel egy évtizede működő civil szervezetek közös érdeke a Soproni borvidék és borászatainak fejlődése, a soproni borok piacának megtartása és bővítése, valamint a helyi borturizmus fellendítése. A Soproni Kékfrankos Kft. mindezidáig példanélküli mivoltát hazánkban az adja, hogy a fentebb felsorolt tulajdonos szervezetek révén szinte valamennyi soproni borászat a Kft. tulajdonosaként jelenik meg, ezért közösségi borkereskedés a Kft. "Aki a Soproni Kékfrankos Kft-től vásárol, gyakorlatilag közvetlenül a termelőtől szerzi be borait" - mondta Jandl Kálmán borász, ügyvezető. "Ez a vitathatatlan versenyelőny, amelyet terveink szerint minél jobban igyekszünk majd kihasználni a jövőben" - tette hozzá Jandl Kálmán. A Kft. kisebbségi tulajdonosa a Bormarketing Műhely Nonprofit Kft. közel 10 éve végez közösségi bormarketing tevékenységet a borvidéken, számos akció és rendezvény fűződik a nevükhöz, többek között immáron több mint öt éve szervezik a Kékfrankos Nyár programsorozatot, amely több mint 15.000 borkedvelőt vonz évente a Soproni borvidékre.
A tulajdonosi várakozások szerint a vállalkozás két éven belül akár "termőre is fordulhat", azaz üzleti eredményt is realizálhat. Az üzleti életben megszokottól eltérő módon azonban, a Soproni Kékfrankos Kft. esetében az eredmény kizárólag a tulajdonosok egyetértésével közösségi célra fordítható a borvidék, a soproni borászatok és boraik érdekében. Közösségi célként fogható fel a helyi rendezvények támogatása, a közösségi kommunikációs kampányok a hazai, vagy külföldi lapokban, a borturizmus fellendítését célzó akciók, de akár a fővárosban rendezett soproni fesztivál is. "A Soproni Kékfrankos Kft. küldetése éppen ezért kettős: a hagyományos értelemben vett borkereskedelmi tevékenységek mellett a marketing és PR-munka jelentősége is kiemelkedő" - jelentette ki Rigler Zsolt ügyvezető. "A piacon jelenleg működő borkereskedő cégekkel törekszünk felvenni a kapcsolatot, munkájuk segítése információval, borral, pincelátogatási és tanulási lehetőséggel szintén feladatunk - éppen ezért nem klasszikus értelemben véve leszünk versenytársak a piacon" - tette hozzá.



A Soproni Kékfrankos Kft. tevékenységének kiegészítő jellegű feladatai közé tartozik, hogy minél több olyan bor-viszonteladással foglalkozó véleményformáló kereskedő és vendéglátós szakembert, sommelier-t, szakírót utaztasson be a borvidékre, akik mindennapi munkájuk során gyakran találkozhatnak a soproni borokkal. "Meggyőződésünk, hogy egy-egy soproni bortúrát követően alapvetően megváltozik az emberek Soproni borvidékről és borairól alkotott képe, az esetleges előítéletek elillannak. Az élmények okozta kötődés pedig várakozásaink szerint éppen hosszú távú céljaink elérését segítheti, mert véleményünk szerint a hazai éttermek borlapjairól nem hiányozhat a méltán világhírű tokaji aszú mellől a soproni kékfrankos sem" - mondta Szabó Borbála, az újdonsült Soproni Kékfrankos Kft. kereskedelmi vezetője.
A Kft. induló szortimentjében 15 soproni pincészet 28 kiváló bora szerepel, a szép és igen sokarcú (!) kékfrankos mellett a könnyű üde fehérboroktól a rosékon és nagy vörösborokon át kései szüretelésű desszert bor is megtalálható. A portfólió összeállításánál fő szempont volt, hogy a pincészetek a borvidékre különösen jellemző tételeikkel jelenjenek meg oly módon, hogy minden borkategóriában képviseltesse magát a fehértől a vörösborokig, a száraztól az édes ízekig.
A Soproni Kékfrankos Kft. kínálatában a borok mellett kizárólag soproni illetőségű, a borhoz és a gasztronómiához köthető partnercégek termékei lesznek megtalálhatók a jövőben. A Kft. indulásakor már hivatalos viszonteladó partnere a Csonka és Fiai Kft-nek, a világszínvonalú Trendglass hőálló üvegáruk gyártójának és a Stölzle-Lausitz GmbH. kristálypoharak kizárólagos hazai importőrének. Hosszú távon terveink szerint helyi termelők lekvárjával, szalámival, csokoládéval és más különleges gasztronómiához köthető termékekkel bővül majd a Kft. kínálata.


További információ:
Szabó Borbála
t.: +36.30.231.4421
e-m.: szabo@soproniborvidek.hu

- Vissza -
Kapcsolat | Médiaajánlat | Oldaltérkép | Partnerek | Felhasználási feltételek | Adatvédelem
© Minden jog fenntartva - Chip-Art Bt.